דלקת עצב הראייה – אופטיק נויריטיס

מהי דלקת בעצב הראייה – optic neuritis?

דלקת בעצב הראייה נגרמת מהתקפה של מערכת החיסון המכוונת כנגד מעטפות עצב הראייה. המתקפה נובעת לרוב ממחלות אוטו-אימוניות, ממצב אחרי חיסון או דלקת זיהומית, או מסיבות לא ידועות.

אחת הצורות השכיחות ביותר של דלקת עצב הראייה נובעת ממחלה שבה מערכת החיסון תוקפות לסרוגין אזורים שונים בחומר הלבן של מערכת העצבים המרכזית. ביטויי המחלה הטיפוסית ביותר, כוללים כאב בעין ומסביב לה שגובר בהנעת העין, ואחריה מופיעה ירידה בראייה, עמימות ו/או הפרעה בשדה הראייה. לרוב הכאב חולף עם הופעת הירידה בראייה. הירידה בראייה גוברת משך מספר ימים, מגיעה לשיא, ומשתפרת בהדרגה איטית תוך מספר חודשים עד שנה. לצורה השכיחה של המחלה, שעשוייה להיות קשורה בנטייה לדלקות חוזרות ולמחלת הטרשת הנפוצה, ניתן להציע טיפול בסטרואידים לווריד על מנת לקצר את משך ההתקף וקצר את משך הזמן בו החולה רואה פחות טוב. חדות הראייה הסופית עשויה להיות זהה עם ובלי טיפול, רק משך ההתקף מתקצר כתוצאה מהטיפול.

קיימים סוגים נוספים של דלקות, הקשורות במחלות אוטו-אימוניות אחרות. דוגמא לכך היא דלקות עצב הראייה במחלת הזאבת systemic lupus erythematosis . במחלב זו הטיפול בסטרואידים הינו חיוני למניעת פגיעה קשה ובלתי הפיכה בעצב הראייה ובראייה.

Share on Twitter

בית חולים לעיניים "עין טל"

מול בית חולים אסותא רמת החייל

כתובת: רחוב הברזל 15, רמת החייל, תל אביב.

חניונים תת קרקעיים: ברחוב הברזל 15

ובחניון אסותא רמת החייל